Kilka rzeczy, które powinieneś wiedzieć o tym, jak ekologicznie pryskać ogórki
Wybór Redakcji

Najbardziej wydajne modele samochodów elektrycznych dostępne obecnie

Niezależnie od tego, czy szukasz możliwości modernizacji do nowego pojazdu elektrycznego, czy też chcesz przejść z gazu na prąd, jest kilka modeli, które będziesz chciał rozważyć. Istnieje wiele różnych modeli, więc wybór jednego może być trudny. Oto kilka najbardziej wydajnych modeli dostępnych obecnie.

Z dumą prezentujemy treść stworzoną na zamówienie portalu jak-zaksiegowac.pl

Hyundai Kona Electric

Pomimo swoich subkompaktowych rozmiarów, Hyundai’s Kona Electric jest przyjemnym, wydajnym EV. To solidny konkurent dla Chevroleta Bolt EV i Kia Niro EV. Poza doskonałym zasięgiem, posiada również najnowsze technologie i wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa.

Kona Electric ma akumulator o pojemności 64 kWh i zasięg 258 mil. Posiada również system szybkiego ładowania DC zdolny do 100 kW. To lepiej niż system 65 kW Bolta, ale nie tak dobrze jak Tesla Model 3.

Kona EV jest dostępna w dwóch poziomach wykończenia. Podstawowy model SEL jest wyposażony w standardowe funkcje, takie jak automatyczne hamowanie awaryjne i monitorowanie martwego pola. Wyższy model Limited jest wyposażony w adaptacyjny tempomat, szyberdach i reflektory LED. Posiada również 10,3-calowy ekran dotykowy. Jego cena jest jednak nieco wygórowana.

Wnętrze Kona Electric jest dość przestronne i atrakcyjne, ale nie ma zbyt wiele miejsca na ładunek. Tylne siedzenia są małe i trochę ciasne. Ale przednie fotele są wygodne. A tylne siedzenia są wspierające.

Kona Electric posiada system hamowania regeneracyjnego z łopatkami do zmiany biegów. Paddle shifters pozwalają na zmianę poziomu hamowania regeneracyjnego bez przełączania pedałów. Silnik wyposażony jest również w system ostrzegania przed kolizją z przodu i automatyczne hamowanie awaryjne. Hamulce nie zatrzymują się jednak automatycznie po zdjęciu z gazu.

Kona Electric posiada strefę zgniotu z przodu i alert dla pasażerów z tyłu. Ma również kontrolę trakcji i zarządzanie stabilnością pojazdu. Jest też wyposażony w pokładową ładowarkę o mocy 7,2 kW. Można go w pełni naładować w 9,5 godziny z jednostki ściennej 240 V.

Kona Electric jest standardowo wyposażona w system wykrywania martwego pola i ruchu poprzecznego z tyłu, system ostrzegania o pasażerach z tyłu, kontrolę trakcji i monitorowanie ciśnienia w oponach. Posiada również ostrzeżenie o senności kierowcy, ostrzeżenie przed kolizją z przodu oraz automatyczne hamowanie awaryjne.

Toyota bZ4X

Znany jako bZ4X, Toyota wprowadza swój pierwszy objętościowy pojazd elektryczny i jest to solidny wykonawca. Jednak bZ4X nie jest pierwszym domowym EV, a już na pewno nie jest najlepszy. Jest to przyzwoity, wszechstronny pojazd, który został zbudowany tak, aby spełnić wymagania przepisów obowiązujących na światowych rynkach.

bZ4X to kompaktowy crossover, który został zbudowany tak, by zapewnić wrażenia podobne do tych, jakie daje samochód z silnikiem spalinowym. Oferuje wygodne, przestronne wnętrze, które jest wystarczająco pojemne, aby przewieźć wszystkie niezbędne rzeczy. Ma dużo miejsca na nogi, a w bagażniku jest mnóstwo miejsca. Model bZ4X jest również bogato wyposażony w funkcje technologiczne.

Oprócz standardowego zestawu technologii wspomagających kierowcę, bZ4X posiada system pompy ciepła, który utrzymuje akumulator w stanie naładowania. Posiada również interfejs z ekranem dotykowym, który jest czuły i łatwy w obsłudze. Model bZ4X jest wyposażony w tryb X-Mode, który zapewnia dodatkowe możliwości terenowe. Posiada również system kamer, który został udoskonalony, aby zapewnić najlepsze osiągi w trudnych warunkach pogodowych.

Bateria bZ4X objęta jest gwarancją na 8 lat/100 000 mil. Jest to pakiet litowo-jonowy, który powinien zapewnić mnóstwo czasu jazdy. Jednak poważniejsze naprawy akumulatora mogą być kosztowne.

Pojemność akumulatora bZ4X wynosi 72,8 kilowatogodzin, co przekłada się na szacowany przez EPA zasięg 228 mil w modelu XLE. Przednionapędowa konfiguracja bZ4X jest w stanie wyprodukować 201 koni mechanicznych. Wersja z napędem na wszystkie koła jest nieco mniej wydajna, produkując 214 koni mechanicznych. Jednak i ona jest w stanie osiągnąć zasięg 252 mil.

W bZ4X dostępne są trzy modele: FWD XLE, FWD Limited oraz AWD XLE. Każdy z nich ma swoje własne dane dotyczące zużycia paliwa. Model bZ4X jest dostępny w Kalifornii w tym miesiącu, a inne stany, które przyjęły kalifornijskie przepisy dotyczące emisji spalin, planują wprowadzić go do sprzedaży tej wiosny.

Hyundai Ioniq 5

Mimo dużego zasięgu i wysokiej efektywności energetycznej, Hyundai Ioniq 5 nie jest tani. Jego cena wynosi od 43 650 dolarów za standardową gamę SE do 55 200 dolarów za topową wersję Limited. A to wszystko przed uwzględnieniem opłat za dojazd do celu, które w przypadku SE wynoszą 1 245 dolarów.

Wnętrze Hyundai Ioniq 5 ma dobrą przestrzeń, choć nie jest krzykliwe jak u konkurencji. W kabinie jest też sporo miejsca dla pięciu osób. Nie jest to też mały samochód, a pomaga w tym jego rozstaw osi.

Wnętrze Ioniqa 5 wykonane jest z ekologicznych materiałów. Ma odchylaną konsolę środkową, co daje kierowcy więcej miejsca na kolana i zwiększa dostępną przestrzeń podłogową. Znajduje się w nim również ekran infotainment, na którym działa system telematyczny Hyundai’a. Jest to 12,3-calowy ekran dotykowy, który służy również jako centrum rozrywki. Posiada on również system Android Auto oraz Apple CarPlay.

Ioniq 5 jest dostępny w dwóch różnych konfiguracjach napędu na koła. Wersja o standardowym zasięgu posiada pojedynczy silnik elektryczny, który generuje 168 koni mechanicznych. Z kolei wersja z napędem na wszystkie koła posiada dwusilnikowy układ AWD, który generuje 320 koni mechanicznych. Wersja z napędem na wszystkie koła osiąga 60 mph w 4,5 sekundy.

Hyundai Ioniq 5 jest dostępny w 26 stanach na dzień pisania tego tekstu. W rzeczywistości jest dostępny tylko w Arizonie, Illinois, Virginii i Teksasie. Jest również dostępny w stanach ZEV, takich jak Pensylwania i Waszyngton.

Jego czas przyspieszenia od 0 do 60 mph wynosi 5,1 sekundy w wersji z napędem tylnym i 4,5 sekundy w wersji z napędem na wszystkie koła. Jego prędkość maksymalna wynosi 115 mph.

Hyundai Ioniq 5 ma standardowy zasięg 255 mil, przy czym napęd na wszystkie koła zapewnia nieco wyższy szacowany przez EPA przebieg 266 mil. Jest również w stanie ładować 350 kilowatogodzin (KWh). To dużo więcej niż Mercedes EQS, który jest ograniczony do 200 kilowatogodzin (KWh) ładowania.

Audi e-tron S

Niezależnie od tego, czy jesteś na rynku luksusowego SUV-a, czy sedana, Audi ma model, który będzie Ci odpowiadał. Audi rozszerzyło również linię pojazdów elektrycznych e-tron, do której należy model E-Tron S.

e-tron S to pierwszy pojazd całkowicie elektryczny, który oferuje trzy silniki elektryczne. Silniki te zapewniają elektroniczny napęd na wszystkie koła. Przedni silnik elektryczny to jednostka o mocy 124-kW. Tylne silniki elektryczne to jednostki o mocy 196-kW. Każdy silnik posiada własną jednostkę elektroniki mocy, co pozwala na bardziej precyzyjne rozłożenie momentu obrotowego.

Model e-tron S jest zasilany przez 95-kilowatowy zestaw akumulatorów. W normalnych warunkach jazdy ma zasięg 222 mil. Jego przyspieszenie jest wartkie. Czas 0-100 km/h wynosi 4,5 sekundy. Potrafi też przejechać z miejsca do 60 mph w 3,1 sekundy.

Model e-tron S jest wyposażony w adaptacyjny tempomat i monitoring martwego pola. Zawiera również system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu. Ponadto, 2022 E-Tron uzyskał pięciogwiazdkową ogólną ocenę bezpieczeństwa od National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA).

E-Tron S można kupić w czterech poziomach wykończenia: S Sportback, S Sportback Plus, S Sportback Premium i S Sportback Prestige. Każdy model wyposażony jest w system infotainment z dwoma ekranami dotykowymi. Górny ekran zapewnia dostęp do standardowych aplikacji Android Auto i Apple CarPlay. Dolny ekran służy do sterowania ustawieniami klimatu i funkcjami wspomagającymi jazdę.

Model e-tron Sportback ma tylną linię dachu, która jest zakrzywiona. Pozwala to na uzyskanie przestronnego wnętrza. Po złożeniu tylnych siedzeń na płasko przestrzeń ładunkowa ma 57 stóp sześciennych. Pod maską znajduje się jednak niewielki schowek.

Audi E-Tron to w pełni elektryczny luksusowy SUV, który oferuje luksusowe wnętrze i płynną jazdę. Elektryczny układ napędowy zapewnia imponujący poziom przyspieszenia i zasięgu.

Chevrolet Bolt EUV

GM zaprezentował całkowicie nowy Chevrolet Bolt EUV, samochód elektryczny wyposażony w 65-kilowatowy pakiet akumulatorów litowo-jonowych. Jest również wyposażony w standardowy system hamowania regeneracyjnego, który jest inteligentnym sposobem ładowania pakietu baterii. Może on dodać 95 mil zasięgu w 30 minut.

Bolt EUV jest również dostępny w modelu Premier, który dodaje skórzane fotele i opcjonalny system nagłośnienia Bose. Jest też dostępny z Super Cruise, czyli asystentem jazdy autostradowej bez użycia rąk. To najlepszy na rynku system jazdy bez użycia rąk.

Kabina Bolta EUV jest stylowa i przestronna. Wyposażono ją w 10,2-calowy ekran dotykowy, który reaguje na stuknięcia. Posiada również lusterko z kamerą tylną i kamerę cofania. Jest również wyposażony w sześciogłośnikowy system audio oraz kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay. Posiada również dwupoziomowy przewód ładowania, który może przyjąć 55 kilowatów mocy.

Nie oferuje napędu na wszystkie koła, ale Bolt EUV nadal czuje się komfortowo podczas jazdy w mieście. Jest też wystarczająco pojemny, by posadzić cztery dorosłe osoby. Nie ma jednak bagażnika.

Chevy Bolt EUV został zaprojektowany jako podstawowy samochód elektryczny dla osób poszukujących pojazdu w przystępnej cenie. Oferuje mnóstwo funkcji, w tym lusterko z kamerą cofania, kamerę cofania o wysokiej rozdzielczości, sześciogłośnikowy system audio, rozpoznawanie głosu oraz kompatybilność z Android Auto i Apple CarPlay.

Chevy Bolt EUV charakteryzuje się nisko położonym środkiem ciężkości. Jest zaprojektowany tak, aby gładko jeździć na wybojach, ale jakość jazdy może być chropowata przy dużych prędkościach.

Możliwe jest również uzyskanie 95 mil zasięgu w 30 minut dzięki szybkiemu ładowaniu DC. Bolt EUV posiada również łopatkę Regen on Demand na kierownicy, którą można pociągnąć w stronę kierowcy, aby dostarczyć energię z powrotem do pakietu akumulatorów.