Rozwój przemysłu samochodów elektrycznych
Polecane

Rozwój przemysłu samochodów elektrycznych

Posiadanie ogólnego zrozumienia rozwoju przemysłu samochodów elektrycznych może pomóc w określeniu, czy jest to trend, który warto realizować. Ten rodzaj pojazdów jest bardziej przyjazny dla środowiska i zapewnia lepszy środek transportu. Wymagają one również mniejszej konserwacji niż pojazdy zasilane benzyną.

EV są czystszą i lepszą formą transportu

Pojazdy zelektryfikowane są czystsze i bardziej wydajne niż samochody napędzane benzyną. Oznacza to, że są lepsze dla środowiska, dla Twojego zdrowia i dla Twojego portfela. Są one dostępne w różnych modelach i przedziałach cenowych, dzięki czemu mogą być dopasowane do większości budżetów.

Stany Zjednoczone są liderem w rozwoju pojazdów elektrycznych – sekcja ta została przygotowana przez autora serwisu sdmswiebodzin.pl. W rzeczywistości rząd federalny rozpoczął swoje własne działania w zakresie EV w 2009 roku. Administracja prezydenta Obamy podjęła szereg działań wykonawczych, aby zachęcić producentów samochodów do produkcji i sprzedaży większej liczby pojazdów elektrycznych. Obejmują one wymóg obniżenia cen i zwiększenia produkcji, a także powołanie się na Defense Production Act, aby pomóc wzmocnić krajowy łańcuch dostaw kluczowych minerałów w USA.

Te polityki okazały się skuteczne. Niektóre z nich obejmują ulgę w federalnym podatku dochodowym w wysokości do 7 500 dolarów dla kierowców pojazdów hybrydowych lub elektrycznych typu plug-in. Ulgi te pomogły zniwelować różnicę cenową pomiędzy pojazdami elektrycznymi a ich konwencjonalnymi odpowiednikami zasilanymi gazem.

Rząd federalny pracuje również nad znacznym zwiększeniem liczby stacji ładowania. Celem jest sprawienie, by były one tak łatwe do znalezienia i użytkowania jak stacje benzynowe. Niektóre stany oferują zachęty do zakupu pojazdów elektrycznych, w tym bezpłatne parkowanie, korzyści związane z pasem drogowym i bezpłatną rejestracją. Inne rozszerzyły zachęty o rabaty i zniżki na infrastrukturę ładowania.

Inne kraje były bardziej ambitne w swojej polityce dotyczącej EV, jak na przykład Finlandia, która ma szerokie dotacje krajowe dla stacji ładowania. Kraje takie jak Norwegia zwolniły nawet pojazdy elektryczne z podatku VAT.

Wraz z rozwojem rynku, cena EV będzie spadać. Zwiększenie posiadania EV pomoże również odizolować społeczeństwo od skoków cen ropy. Ponadto, zwiększenie produkcji EV zwiększy liczbę miejsc pracy w czystej produkcji w Stanach Zjednoczonych.

Mają mniej ruchomych części niż silnik benzynowy

Zazwyczaj samochód elektryczny ma mniej ruchomych części niż samochód z silnikiem gazowym. Oznacza to, że wymaga mniej konserwacji i napraw. Oznacza to również mniejsze zużycie ogólnej konstrukcji pojazdu.

Samochody elektryczne mogą kosztować więcej niż pojazdy zasilane gazem, ale mogą zaoszczędzić pieniądze w dłuższej perspektywie. Wymagają mniej części do działania i mają dłuższą żywotność. Mają również mniejszy wpływ na środowisko.

Największą częścią samochodu elektrycznego jest jego akumulator. Pakiety baterii mogą wytrzymać nawet 200 000 mil. Jednak koszt nowej baterii może być drogi. Jeśli mieszkasz w popularnej okolicy, lokalny dealer może być w stanie załatwić Ci baterię taniej.

Poza akumulatorem, pojazdy elektryczne mają mniej ruchomych części niż pojazdy zasilane gazem. W samochodzie elektrycznym jest tylko około 18 ruchomych części, w porównaniu z dziesiątkami w samochodzie z silnikiem gazowym.

Najlepszą częścią samochodu elektrycznego jest to, że wymaga on mniej konserwacji i napraw. Nie będziesz musiał się martwić o wymianę oleju lub tłumików. Zamiast tego możesz użyć hamowania regeneracyjnego, aby uchronić swój samochód przed awarią.

Samochody elektryczne są również bardziej niezawodne niż samochody zasilane gazem. Są zbudowane w oparciu o zaawansowaną technologię. Zużywają mniej paliwa i wytwarzają mniejszą emisję dwutlenku węgla. Samochody elektryczne mogą przejść od zera do sześćdziesięciu w mniej niż trzy sekundy. Wymagają również mniejszych kosztów utrzymania.

Według Kalifornijskiej Rady Zasobów Powietrza, około 32 000 mechaników zostałoby pozbawionych pracy do 2040 roku. Jednak samochody elektryczne będą prawdopodobnie przez długi czas współistnieć z samochodami gazowymi.

Samochody elektryczne to świetny sposób na zmniejszenie śladu węglowego. Jednak technologia stojąca za nimi wciąż się rozwija.

Nie wymagają wymiany oleju silnikowego

W przeciwieństwie do swoich gazowych odpowiedników, samochody elektryczne nie wymagają wymiany oleju silnikowego. Wymagają one jednak innych czynności konserwacyjnych, takich jak wymiana płynu hamulcowego i płynu chłodzącego. Konserwacja ta jest zazwyczaj wykonywana przez wykwalifikowanego technika.

Samochody elektryczne nie wymagają wymiany oleju silnikowego, ponieważ silnik napędzający koła jest zasilany z akumulatora, a nie z gazu. Aby zmniejszyć tarcie, silnik jest smarowany środkami smarnymi bez oleju silnikowego. Pomaga to również zapobiegać zatarciu silnika.

Aby uchronić samochód przed przegrzaniem, należy wymieniać płyn chłodzący co około 50 000 mil. Płyn chłodzący jest ważnym elementem utrzymującym akumulator i silniki w bezpiecznej temperaturze. Zazwyczaj płynem chłodzącym jest specjalny olej dostarczany do samochodu.

Jedną z najważniejszych części Twojego EV jest jego akumulator. Bateria może wymagać wymiany po 12 latach konsekwentnego użytkowania. W zależności od modelu Twojego EV, możesz być w stanie zrobić to samodzielnie. Niektóre modele są dostarczane z harmonogramem konserwacji, który zawiera zalecane okresy między przeglądami. Należy zapoznać się z instrukcją obsługi właściciela, aby uzyskać szczegółowe informacje.

Najlepszą częścią samochodów elektrycznych jest to, że wymagają one mniejszej konserwacji. Najlepszym sposobem na utrzymanie płynności działania Twojego samochodu elektrycznego jest wymiana płynu chłodzącego i hamulcowego zgodnie z zaleceniami.

Harmonogram konserwacji Nissana Leaf nie zaleca wymiany oleju. Zalecana jest jednak kontrola wzrokowa. Inni producenci uwzględniają bardziej kompleksowy plan konserwacji.

Chociaż istnieje wiele pojazdów elektrycznych, najpopularniejszym modelem jest Chevrolet Bolt EV. Jego plan konserwacji nie zaleca wymiany oleju, ale zaleca kontrolę wzrokową pod kątem wycieków. To samo dotyczy samochodu hybrydowego. Olej można wymienić u zwykłego mechanika lub udać się do lokalnego dealera Stingray Chevrolet i umówić się na serwisowanie swojego EV.

Są tańsze niż odpowiedniki benzynowe

Wsiadanie do samochodu elektrycznego to świetny sposób na obniżenie kosztów benzyny. Istnieje wiele korzyści z posiadania pojazdu elektrycznego w stosunku do tradycyjnego pojazdu gazowego, w tym mniejsza konserwacja, niższe koszty paliwa i mniej części ruchomych. Jeśli jednak rozważasz dokonanie zmiany, ważne jest, aby zrozumieć prawdziwy koszt pojazdu elektrycznego. Na szczęście koszt pojazdów elektrycznych jest stosunkowo niedrogi, a niektóre modele kosztują zaledwie 27 400 USD lub aż 34 000 USD.

Departament Energii dysponuje narzędziem o nazwie eGallon, które oblicza, ile energii elektrycznej potrzebuje pojazd elektryczny, aby przejechać ten sam dystans, co pojazd napędzany benzyną. Narzędzie bierze pod uwagę średni koszt energii elektrycznej w każdym stanie, a także to, ile zużywają silniki w każdym modelu. Obliczenia te pozwalają Departamentowi Energii określić ceny eGallon dla każdego stanu.

Porównując koszty posiadania i eksploatacji pojazdu elektrycznego z pojazdem zasilanym gazem, różnice cenowe różnią się znacznie w poszczególnych stanach. Jednak w połowie kraju miesięczna różnica między nimi wynosi mniej niż 15 dolarów. Dzięki temu Nissan Leaf jest bardziej przystępną opcją niż jego benzynowy odpowiednik w połowie stanów.

W drugiej połowie kraju Nissan Leaf jest znacznie droższy niż jego benzynowy odpowiednik. Dzieje się tak, ponieważ Hawaje mają niesamowicie drogą energię elektryczną, a także wysokie ceny benzyny. Pomimo tych różnic, nadal znacznie taniej jest posiadać samochód elektryczny w stanach takich jak Hawaje, Alaska i Vermont, gdzie koszty energii elektrycznej są wysokie.

W większości stanów koszty finansowania samochodu elektrycznego są takie same jak w przypadku samochodu zasilanego gazem. Jednak jeśli chodzi o koszty ubezpieczenia i utrzymania, pojazd elektryczny jest znacznie tańszy w posiadaniu i eksploatacji.

Są na czasie

Kilku tradycyjnych producentów samochodów, wraz z firmami technologicznymi, zwiększa plany budowy pojazdów elektrycznych. Wraz z wprowadzeniem wielu nowych przepisów i zachęt, wygląda na to, że globalny rynek pojazdów elektrycznych będzie się tylko powiększał.

Największym rynkiem EV jest Europa, gdzie w pierwszych pięciu miesiącach 2022 roku zarejestrowano 3,2 mln samochodów typu plug-in. Według raportu Morning Brew’s Electric Vehicle Market Report, Europa jest na dobrej drodze, aby stać się wiodącym rynkiem dla EV do połowy dekady. W rzeczywistości Europa już podwaja swoją sprzedaż EV w porównaniu z ubiegłym rokiem.

Niektóre z największych trendów w branży obejmują szybki wzrost zasięgu pojazdów elektrycznych wraz z rosnącą liczbą publicznych stacji ładowania. Obserwuje się również gwałtowny wzrost sprzedaży autobusów i ciężarówek EV. Wynika to z postępów w technologii akumulatorów.

Rządy stosują również podejście „kija i marchewki”, aby przyspieszyć przejście z pojazdów ICE na EV. Na przykład w USA pojazdy elektryczne mogą korzystać z ulg podatkowych i zachęt w wysokości do 7 500 USD. Wielka Brytania, Dania, Irlandia i Holandia planują wprowadzenie pojazdów elektrycznych do połowy 2020 roku.

Jednym z pierwszych dużych rynków, który ogłosił plany przejścia na pojazdy elektryczne, jest Wielka Brytania, gdzie producenci samochodów wyznaczyli cele dotyczące elektryfikacji floty do połowy dekady. Obejmują one plan uczynienia EV dominującym typem pojazdu sprzedawanego w Wielkiej Brytanii do 2030 roku.

Inne kraje, które snują plany przyspieszenia przejścia na pojazdy elektryczne to Kanada, Meksyk, Islandia, Norwegia i Holandia. W Stanach Zjednoczonych Kalifornia planuje zakazać sprzedaży samochodów osobowych z silnikiem ICE do 2035 roku.